reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Otto Kovarik

Otto Kovarik

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  29x

C'est la vie! Zoznam autorových rubrík:  MužiŽenyĽudiaSvetSpektrumDrobnosti a príbehyPoviedky a prekladyListy z ApúlieFotografieNezaradené

reklama

Listy z Apúlie

Listy z Apúlie (VII)

Otto Kovarik

Listy z Apúlie (VII)

Najdrahší Suetonius, náš kraj ovlažila nezvyklá teplá noc. Nemohol som zaspať a odchod na lôžko som odďaľoval až do chvíle, kedy sa už spánkom neoplatí preťať rodiaci sa deň.

  • 27. feb 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 272x
  • 0
Listy z Apúlie (VI)

Otto Kovarik

Listy z Apúlie (VI)

Drahý Suetonius, do nového dňa som sa prebudil s náladou skeptika a tá nálada ma neopúšťa ani teraz, keď ti píšem, hoci je už hlboká noc. Mám nutkanie povedať pár zbytočných viet, ktoré si prečítaš len ty a a ktoré raz zhoria v peci ako stará haraburda pri veľkom upratovaní.

  • 5. mar 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 383x
  • 0
Listy z Apúlie (V)

Otto Kovarik

Listy z Apúlie (V)

Milý Suetonius, ešte sa chvejem zo strašnej búrky, ktorá sa prehnala naším krajom. Víchor strhával šindle zo striech, prevrátil slabé či osamelo stojace stromy, rozvlnil more s nešťastnými loďami, čo sa nestihli vrátiť do prístavov. Blesky a hromy nahnali strach ľuďom i zvieratám. Chvejúcou sa krajinou otriasali nielen rozbesnená príroda, ale aj krik ľudí, volanie o pomoc, bučanie kráv, erdžanie koní a štekot psov zúfalo hľadajúcich úkryt. Len potkany sa kamsi rýchlo schovali a ticho vyčkávali koniec pohromy.

  • 20. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 288x
  • 0
Listy z Apúlie (IV)

Otto Kovarik

Listy z Apúlie (IV)

Zdravím ťa, Suetonius. Pred pár dňami som ochorel, no cítim sa už lepšie a slabosť ustúpila. Dnes som si dovolil malú prechádzku. Vybral som sa k miestu, ktoré ma zakaždým naplní pokojom. Uprostred mojich olivových hájov je postavená kamenná studňa. Keď ma prídeš navštíviť, ukážem ti ju.

  • 23. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 317x
  • 1
Listy z Apúlie (III)

Otto Kovarik

Listy z Apúlie (III)

Milý Suetonius, teší ma, že si sa zahĺbil do histórie. Kto nepozná svoje dejiny, tomu hrozí, že si ich zopakuje. A ty sám vieš, že nie všetko v dejinách Ríma stojí za zopakovanie. Preto je dobré, že chceš poznať minulosť. Prv, než ju budeš vytvárať, sama ťa musí poučiť. Mojou studnicou historickej múdrosti je Tacitus. Neraz sa nad ním po večeroch skláňam, sám, len v spoločnosti čmudiacej fakle a nočných motýľov.

  • 23. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 538x
  • 2
reklama
Listy z Apúlie (II)

Otto Kovarik

Listy z Apúlie (II)

Drahý Suetonius, som ti nesmierne vďačný, že mi posielaš správy z Ríma, po ktorých prahnem – nie, ako ten, ktorému voľačo chýba, ale ako ten, kto už je nasýtený a je zvedavý, ako sa sýtia druhí, nekonečne poloprázdni. Pobavil som sa na intrigách rímskych politikov, na bezduchých radovánkach ctených občanov, ktorým v mešcoch štrngajú zlaté mince s podobizňou cisára. Hádžu ich pod nohy tancujúcich dievčat a myslia si, že zmyslom pozemského života je lesk drahokamov, hudba bez konca, mozaika bez hraníc, nekonečná jazda na koni.

  • 19. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 826x
  • 0
Listy z Apúlie (I)

Otto Kovarik

Listy z Apúlie (I)

Zdravím ťa, drahý Suetonius. Nezabudol si a poslal si mi moje obľúbené víno po našom priateľovi na obchodných cestách. Ach, pripomenulo mi roky mladosti. Žijem už iba spomienkami, aby som videl krajšiu budúcnosť. Ďakujem ti.

  • 5. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu