reklama

Platiť sa oplatí alebo Posledná výzva na zaplatenie

Letnú augustovú pohodu mi znepríjemnilo oznámenie o dlžnej sume Sociálnej poisťovni. Nejde však o sumu samotnú – tá je v podstate zanedbateľná, veď ide o 32 Eur aj 28 centov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (106)

Zarazila ma výzva samotná: jej tón, vyhrážanie sa exekúciou, grafická úprava s hrubým tučným písmom, ktoré z listu vyskakuje ako štekajúci psisko.

Ad 1. Nemám potuchy, kde sa tá dlžná suma vzala. Tým výpočtovým koeficientom a magickým číslam ani pánboh nerozumie. Navyše som bol v apríli alebo v máji osobne na Sociálnej poisťovni v Bratislave v inej záležitosti a od pani „za okienkom“ (ktorá bola milá, všetka česť), som nepočul ani slovo o nejakej nezaplatenej pohľadávke v predmetnej výške 32,28. Znamená to, že vtedy ešte dlžná suma nebola na svete?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ad 2. Začiatkom augusta mi prišiel list zo Sociálnej poisťovne (datovaný dovolenkovým dátumom 31. 7. 2015). Ako Vec je uvedené: Oznámenie o prevedení vymáhania pohľadávky do mandátnej správy. To v preklade znamená, že vymáhanie pohľadávky vo výške 32,28 Eur Sociálna poisťovňa previedla na spoločnosť GENERAL FACTORING, a.s. so sídlom na Košickej 56 v Bratislave, IČO: 35 838 825. V poučení na konci listu čítam slová vytlačené tučným písmom:

Forma a spôsob vymáha pohľadávok je v kompetencii mandatára v súlade s uzavretou mandátnou zmluvou a vydaným splnomocnením.

Ad 3. Forma a spôsob vymáhania pohľadávok sa o niekoľko dní ukázala v plnej paráde. Kým sa list z poisťovne ku mne dostal – bývam na inej adrese – prišiel mi aj líbesbríf od spoločnosti GENERAL FACTORING, a.s. datovaný nemenej letným dátumom 10. 8. 2015. Veľkým tučným písmom z listu vyčnieva nadpis: POSLEDNÁ VÝZVA NA ZAPLATENIE. Ďalej list pokračuje: NAPOSLEDY VÁS MIMOSÚDNOU CESTOU ŽIADAME O OKAMŽITÚ ÚHRADU DLŽNEJ ČIASTKY: 32,28 EUR. Nasleduje bla bla bla o čísle účtu a pod. Potom je to opäť zaujímavé: Sumu uhraďte do 5 dní! Tu už je výzva dokonca podčiarknutá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zastavme sa na chvíľu pri niektorých slovách. Naposledy znamená pre mňa naposledy a to teda znamená, že ma kedysi o úhradu dlžnej čiastky žiadali, ale ja fakt o ničom neviem. Aké potom naposledy? Mimosúdna cesta znamená, že mi hrozí súdna cesta a teda trest za porušenie zákona (o tom neskôr). A okamžitá úhrada je v mojom chápaní okamžitá a teda tých 5 dní na úhradu je vlastne dar z nebies!

A teraz to najzaujímavejšie, čo mi hrozí, ak sa s platbou omeškám? Veď je dovolenkové obdobie. Pôjdem do basy? Alebo mi zoberú byt? Predstavte si, že to nie je jednoznačné. Pozrime si totiž POUČENIE na zadnej strane. V bode 2 sa môžeme dočítať: Skrátenie alebo neodvedenie poistného je v zmysle Trestného zákona trestný čin, za spáchanie ktorého môže byť uložený trest odňatia slobody v trvaní jeden až dvanásť rokov (to som tučným písmom zvýraznil ja). Ale bod 3 hovorí: V prípade nezaplatenia navrhneme pristúpiť k EXEKÚCII Vášho majetku (to tučným písmom zvýraznili chlapci z GENERAL FACTORING, a.s.).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

GENERAL FACTORING, a.s. v liste uvádza internetový kontakt www.platitsaoplati.sk. Tam je zrazu reč nie o akciovej spoločnosti, ale o spoločnosti s ručením obmedzeným Platiť sa oplatí, s.r.o. Až v sekcii O nás sa dozvedám, že Platiť sa oplatí, s.r.o. je členom skupiny GENERAL FACTORING, a.s. Na stránke sa chlapci z GENERAL FACTORING, a.s. (a Platiť sa oplatí, s.r.o.) pýšia najefektívnejšou správou pohľadávok a najvyšším percentom úspešnosti. Rotvajler v službách štátu.

No čo už, dlh je dlh a nezáleží, či sa jedná o 500 alebo o 32,28 Eur. Dlh nejako vznikol, treba ho zaplatiť. S tým problém nemám. Len keby štát stále neukazoval svoje svaly a vycerené zuby. S tým problém mám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

www.platitsaoplati.sk

Otto Kovarik

Otto Kovarik

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  29x

C'est la vie! Zoznam autorových rubrík:  MužiŽenyĽudiaSvetSpektrumDrobnosti a príbehyPoviedky a prekladyListy z ApúlieFotografieNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu