reklama

Listy z Apúlie (VI)

Drahý Suetonius, do nového dňa som sa prebudil s náladou skeptika a tá nálada ma neopúšťa ani teraz, keď ti píšem, hoci je už hlboká noc. Mám nutkanie povedať pár zbytočných viet, ktoré si prečítaš len ty a a ktoré raz zhoria v peci ako stará haraburda pri veľkom upratovaní.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bohovia urobili chybu, keď nám na krk posadili hlavu. Koľko zlých myšlienok sme mohli nemyslieť, keby sme medzi ramenami nosili kaleráb. A miesto rúk nám mali dať listy, aby sme nemohli držať dýku alebo oštep. Z nôh nám mali spraviť korene, aby sme sa uspokojili s malým kúskom zeme.

Odpusť starcovi, že píše hlúposti. Že detinsky filozofuje a kazí ctené remeslo Marka Aurélia. Ale dnes nevidím nič v dobrom svetle. Príliš sa oddávam snívaniu o ideálnom svete, ktorý si ani tu ďaleko od Ríma v mojom paláci neviem zabezpečiť. Sluhovia sa hádajú, otroci čakajú na vykúpenie, Uranus nepokojne erdží a mňa bolí hlava. Reťaze a žalár. Bolesť a ničota. Áno, dnes si dovolím povedať, čo poviem iba raz. Dnes sa nechám skrz naskrz preniknúť cynizmom - aké sladké pomyslenie! Lebo iba v tejto chvíli mám odvahu napísať: Čím viac spoznávam tento svet, tým viac milujem svojho koňa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ach dajte mu, bohovia, ešte dlhý život!

Tvoj Lucius.

Otto Kovarik

Otto Kovarik

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  29x

C'est la vie! Zoznam autorových rubrík:  MužiŽenyĽudiaSvetSpektrumDrobnosti a príbehyPoviedky a prekladyListy z ApúlieFotografieNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu